Musicalnieuws.nl

Music Hall klaar voor mooie toekomst met nieuw managementteam

Music Hall Group (aandeelhouders de familie (Geert) Allaert en de familie (Rik) De Nolf) presenteert met trots het nieuwe managementteam dat vanaf heden de lijnen zal uitzetten bij Music Hall Productions.

CEO Geert Allaert zag zich door het onaangekondigde en dus onverwachte vertrek van voormalig COO Koen Hendrickx en CFO Ken Lambrechts, genoodzaakt om een volledig nieuwe ploeg rond zich te verzamelen. Met Jan Van De Voorde (Generale Bank/Fortis, Participatiemaatschappij Vlaanderen, PMV) aan boord als nieuwe CFO, Tania Van Noten (theaterdirecteur Stadsschouwburg Antwerpen, Capitole Gent, Ethias Theater Hasselt) als COO en Cathy De Wilder (Medina Factory, Sherpa, Focus-Projects) in de functie van Marketing Manager, wist Allaert op korte termijn een ervaren en betrouwbaar team samen te stellen. Music Hall is klaar voor een frisse start en mooie toekomst onder het bewind van dit nieuwe managementteam.

"Ik kan alleen maar zeggen dat ik verheugd ben erin geslaagd te zijn, om in een relatief korte tijdspanne, deze ervaren en betrouwbare mensen aan Music Hall te binden. Ze hebben stuk voor stuk meer dan hun sporen verdiend in hun specifieke vakgebied. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dit managementteam Music Hall naar een mooie en succesvolle toekomst zal leiden"
- Geert Allaert, CEO Music Hall - 
CFO - Jan Van De Voorde
Jan Van De Voorde begon na zijn studies Economie aan de Universiteit Antwerpen en de UniversitéCatholique de Louvain-La-Neuve, zijn carrière bij Generale Bank (later Fortis) in de afdeling Corporate Finance. Hij deed daar gedurende 10 jaar een brede ervaring op met strategische financiering op lange termijn voor Belgische bedrijven, vooral in de KMO-sector, hetzij via een beursgang, aantrekken van risicokapitaal of een verkoop/fusie. In 2007 stapt hij over naar Participatiemaatschappij Vlaanderen, waar hij publiek-private samenwerkingen (aanbesteding, financiering en bouw) realiseerde in opdracht van de overheid en in samenwerking met privépartners. Daarna nam Jan de verantwoordelijkheid over de activiteiten rond hernieuwbare energie bij PMV. Jan zetelt als bestuurder bij vennootschappen, zowel privé als beursgenoteerd. Hij wordt daarbij vooral erkend voor zijn innovatieve aanpak bij het vinden van financiële oplossingen en zijn netwerking activiteit.

"In mijn liefde voor dansen en muziek, zit meteen de kiem voor mijn interesse in de cultuursector. Ik zie mijn functie als CFO van Music Hall dan ook als een perfect huwelijk tussen mijn beroepsmatige passie voor een evenwichtig financieel beleid en mijn hobby's." 
- Jan Van De Voorde -
COO - Tania Van Noten
Voor Tania Van Noten is de functie van COO bij Music Hall een bijna logische stap in haar carrière. Na het organiseren van de hospitality in de verschillende venues van Music Hall Group (Stadsschouwburg Antwerpen - Capitole Gent - Vorst Nationaal), werd Tania zowel promotor als productieleider voor Music Hall, met als eerste memorabele productie de 'Eddy Wally Story'. Vervolgens was ze 8 jaar theaterdirecteur van Stadsschouwburg Antwerpen en de laatste 3 jaar, met de exploitatie overdracht van de venues naar de Sportpaleisgroep, kwamen daar Capitole Gent en Ethias Theater Hasselt bij. Na 11 jaar theaterdirecteurschap, wil Tania toch terug meer betrokken geraken bij de producties zelf, het creatief proces, het begin, midden en einde. Een sterke en gelukkige organisatie is o.a. gestoeld op efficiënt werk en opvolgingsprocessen, en laat dat nu net de sterkste troeven zijn van Tania Van Noten.
 
"De creativiteit laat ik over aan de creatieven en Geert Allaert, maar de organisatie om alle puzzelstukken op zijn plaatst te leggen, om het schip vooruit te laten varen, daar wil ik mij in vastbijten. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om met het nieuwe managementteam samen te werken en Music Hall de sturing te geven die het verdient."
- Tania Van Noten -  
Marketing Manager - Cathy De Wilder (Focus-Projects bvba)
Cathy De Wilder startte haar marketing carrière in 2003 bij Music Hall Group. Nadien werd ze Marketing & Promotion manager bij Medina Factory, van internationale topprojecten zoals 'Cirque du Soleil', 'Körperwelten', 'Beauty and the Beast' (Stage Entertainment) en 'Kuifje – de Zonnetempel'. Cathy vond een volgende uitdaging als Business Development Manager bij Sherpa, met als hoofdtaken het uitbouwen van een communicatiestrategie, het coachen van de webmasters en het aanboren van nieuwe sectoren. In 2010 richtte ze met Focus-Projects bvba een eigen vennootschap op. De nationale en internationale klanten volgden, en Cathy ging opnieuw aan de slag met producties van internationale allure: 'Cirque du Soleil', 'Titanic – the Artifact Exhibition', 'Floraliën Gent', 'Beauty and the Beast' (Marmalade) en 'Goal! The Football Experience'.
 
"Mijn terugkeer naar Music Hall Group als Marketing Manager (vanuit Focus-Projects bvba) voelt echt als thuiskomen! Er staan bovendien een pak prachtige en kwaliteitsvolle producties op de planning, dus een beter welkomstgeschenk kan ik me als marketeer niet wensen."
- Cathy De Wilder -

Foto boven: Geert Allaert
onder v.l.n.r: Tania Van Noten, Jan Van De Voorde, Cathy De Wilder