Musicalnieuws.nl

Interview Marjolein Teepen: Ik speel in deze show steeds de tegenpool

Tijdens de presentatie op 18 mei sprak MusicalNieuws met Marjolein Teepen over haar rol van Spinnenvrouw

 “Aurora wordt een leuke rol en er komt heel veel op mij af, want eigenlijk ben ik een fantasie figuur die alleen bestaat in het hoofd van Molina (Alex).” legt Marjolein uit “Hij zit in de gevangenis en probeert door een verhaal te verzinnen te ontsnappen aan de realiteit. Net zoals kinderen in bijvoorbeeld een oorlogsgebied doen, gaat hij fantaseren als het te erg wordt. Molina doet dat door over een filmster te fantaseren waar hij helemaal fan van is: Aurora de Spinnenvrouw. Steeds fantaseert hij weer over Aurora en steeds weer in een andere rol en film.”
 
“Er is een rol die Aurora gespeeld heeft waar Molina altijd bang voor was en dat was de Spinnenvrouw (Spider Woman). Als het karakter Spinnenvrouw iemand kust gaat hij dood en daar is Molina al sinds dat hij kind was heel bang voor.” “Ik ga de rol van Spinnenvrouw spelen en dat betekent dat ik in dit stuk steeds de tegenpool ben. Dus als hij verdrietig is ben ik vrolijk en als hij heel hard is, kom ik met een verdrietig lied. Deze spinnenvrouw die komt af en toe en heel onverwacht langs. In de loop van het stuk komt zij steeds vaker langs. Voor het publiek is het in het begin even nadenken: “het is elke keer dezelfde vrouw, maar wat doet die vrouw nou” maar naar mate het stuk vordert zul je zien dat realiteit en fantasie in elkaar schuiven. De Spinnenvrouw krijgt zoveel macht, terwijl zij eigenlijk alleen maar bij Molina in z’n hoofd zit!”
 
Marjolein gaat verder: “Als voorbereiding op de rol kijk ik allemaal verschillende films, want de Spinnenvrouw zit ook in allemaal verschillende films. Natuurlijk kan ik putten uit alles wat ik in de afgelopen jaren heb gedaan. Er komt heel veel op mij af de afgelopen weken, maar dat komt natuurlijk allemaal vanzelf goed.”
Over Kiss of the Spider Woman vertelt zij: “De film heb ik nog niet gezien en ga ik ook pas kijken als de voorstelling staat, want ik ga nu alles doen wat Koen vraagt en mijn ervaring gebruiken om er iets moois van te maken. Ik heb wel eens mensen horen klagen dat ik te jong zou zijn in vergelijking met de vrouw van Broadway, maar ik heb dezelfde leeftijd als de vrouw in de film.”
“Omdat men van Opus One mij kent, weet dat ik een dansachtergrond heb en ook weet wat ik verder allemaal kan, ben ik voor de rol benaderd om auditie te doen. Andere mensen hebben nog steeds het beeld van “die Evita” in het hoofd, maar dat ben ik allang niet meer. Inmiddels heb ik veel meer ervaring in verschillende rollen en heb ook een opleiding in Londen gedaan. Hierdoor merk ik wel dat ik veel makkelijker mijn rust kan pakken om een rol neer te zetten.”
 
Musical 2.0 audities juni 2024